Am tot auzit de probiotice in ultimii ani, mai ales ca sunt anumite marci de iaurturi care promoveaza agresiv sortimentele lor cu probiotice pentru o digestie sanatoasa. Am decis sa aprofundez problema si sa aflu daca probioticele sunt cu adevarat sanatoase sau doar o manevra desteapta de marketing a producatorilor de iaurturi si daca mai exista si alte surse de probiotice in afara de aceste iaurturi.

Pe scurt, am descoperit ca probioticele sunt foarte sanatoase (si nu doar pentru digestie) si ca banalele muraturi (ca tot e sezonul lor :) ), constituie o sursa excelenta de probiotice.

Atentie insa: e vorba doar de muraturile in saramura. Muraturile in otet, dimpotriva, distrug bacteriile sanatoase si cresc aciditatea organismului.

Probioticele distrug bacteriile nocive din organism, ciupercile si parazitii din intestine.

Probioticele sunt niste bacterii. Desi bacteriile au capatat un renume prost, iar majoritatea dintre noi le socotim ca fiind generatoare de boli, in organismul nostru traiesc foarte multe bacterii.

Stiai ca sistemul nostru digestiv contine peste 400 de specii diferite de microorganisme si ca, in medie, in organismul unei persoane adulte exista aproximativ 3-4 kilograme de bacterii intestinale? Eu nu:)

Nu ne-am “imprietenit” in mod dezinteresat cu atatea miliarde de creaturi microscopice. Ele ne asigura sanatatea, sustinand sistemul imunitar, indepartand agentii patogeni, tinand sub control bacteriile “rele” si reducand reactiile alergice.

Atunci cand luam antibiotice sau suferim de o infectie, aceste bacterii cu rol protector pot fi distruse. Probioticele au, printre altele, abilitatea de a reface flora bacteriana benefica din corpul nostru. Probioticele se gasesc in mod natural in anumite alimente, printre care iaurtul nepasteurizat, kefirul sau muraturile in saramura.

Aportul regulat de probiotice are urmatoarele beneficii:

* Imbunatateste digestia si reduce simptomele sindromului de colon iritabil, a bolii Crohn si a altor probleme legate de digestie.

* Inhiba inmultirea bacteriei H Pylori care conduce la aparitia ulcerului si a altor bacterii nocive.

* Previne degradarea danturii si parodontoza.

* Scade riscul de aparitie a infectiilor, inclusiv a celor vaginale si a celor de la nivelul epidermei.

* Imbunatateste functionarea sistemului imunitar.

* Detoxifica organismul.

* Stopeaza multiplicarea microbilor patogeni si mentine echilibrul florei intestinale.

* Produce vitamina K, niacina, acid folic, biotina, vitamina B6, care au o influenta benefica asupra activitatii sistemului nervos.

* Produce lactoza si alti fermenti indispensabili pentru copiii si adultii care prezinta intoleranta sau alergie la proteina laptelui de vaca.

* Contribuie la scaderea colesterolului.

Prepararea traditionala a muraturilor, in saramura si nu in otet, conduce la dezvoltarea de bacterii sanatoase, transformand muraturile intr-o excelenta sursa de probiotice. Varza intreaga sau tocata, castraveciori, rondele de morcovi sau de telina, buchetele de conopida, gogosari si, de ce nu?, pepenasi, struguri, piersici, majoritatea legumelor si fructelor se pot mura si pot deveni o sursa de probiotice.

Varza murata nepreparata termic constituie un aliment extrem de benefic. Este bogata in vitamina C si enzime digestive regland acizii gastrici care ne ajuta sa digeram alimentele si constituind un excelent tratament pentru arsurile de stomac si indigestie. De aceea se recomanda consumul catorva linguri de varza murata tocata ca si garnitura la mesele copioase. In locul antacidelor care reduc arsurile gastrice, dar reduc absorbitia substantelor nutritive, recomand cu caldura pentru o digestie usoara 3-5 linguri pe zi de varza murata tocata sau macar salata de muraturi care sa includa si putina varza tocata.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Comments

comments